Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства.
Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства. Як їм це вдається? Це тому, що шахраї добре знають, на які больові точки "натиснути", аби отримати необхідну інформацію. В основі більшості легенд шахраїв – тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди ‒це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки. Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм. Припиніть розмову, якщо: • запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки; • керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо); • просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки; • лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок; • просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки. Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не попросять вас виконати подібні дії. Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код із смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу. Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки. Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/. Більше інформації про правила платіжної безпеки – на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.