Пов’язані документи
Історія документу
Публікація документу
ДОБРОПІЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
ДОБРОПІЛЬСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ
17.03.2016 | №54р |
Про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику у виконкомі міської ради |
Керуючись ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно Закону України від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» зі змінами, Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 № 59, Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі НП(С)БОДС), Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, які введені в дію наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.11.2014 року № 1163), Бюджетного кодексу України:
1. Здійснювати облікову політику активів та пасивів установи, ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності відповідно до вимог чинного законодавства.
2. Організувати ведення бухгалтерського обліку у виконкомі міської ради, виходячи з наступних умов:
- організаційно – правова форма господарювання – орган місцевого самоврядування;
- джерело фінансування – місцевий бюджет, державний бюджет;
- вид діяльності за КВЕД – 84.11 Державне управління загального характеру.
3. Покласти на відділ обліку та звітності обов’язки з ведення бухгалтерського обліку всіх господарських операцій по виконанню кошторису за загальним та спеціальним фондами місцевого та державного бюджетів виконавчого комітету Добропільської міської ради (далі виконком). Відділ обліку і звітності очолює начальник відділу, права та обов’язки якого визначаються Законом України «Про бухгалтерських облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV, постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 № 59 «Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи» (зі змінами та доповненнями), Бюджетним кодексом України. Начальник відділу наділяється правом другого підпису (за його відсутності – заступник начальника відділу), який він ставить на первинних облікових документах, реєстрах бухгалтерського обліку, відповідних звітах, платіжних документах та інших документах, на яких передбачено підпис головного бухгалтера (начальника відділу обліку і звітності).
4. Бухгалтерський облік здійснювати відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями бюджетних установ, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 року № 611 із змінами та доповненнями.
5. Бухгалтерський облік всіх господарських операцій, пов’язаних з виконанням кошторисів здійснювати в хронологічному порядку за меморіально – ордерною формою обліку, за загальним та спеціальним фондами окремо, в розрізі кодів програмної, тимчасової та економічної класифікації видатків місцевого та державного бюджетів.
6. Застосувати форми меморіальних ордерів, затверджених наказом Державного казначейства України від 27.07.2000 № 68 «Про затвердження інструкції про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання», інших облікових регістрів, розроблених спеціалістами відділу та пристосованих відділом до нової системи обліку.
7. Застосовувати у виконкомі комп’ютерну бухгалтерську програму «Парус», комп’ютерну програму «М.Е.Doc IS» тощо.
8. Затвердити графік документообігу. Відповідальним особам, які вказані в графіку, забезпечити складання та надання до відділу обліку і звітності відповідних документів в терміни, встановлені даним графіком. Зобов’язати таких осіб надавати документи, за які вони відповідають для перевірки контролюючими органами за їх проханням та в разі необхідності готувати письмові пояснення. (Додаток 1)
9. Складати щомісячно меморіальні ордери і інші облікові регістри. Внутрішню звітність (меморіальні ордери, накопичувальні відомості тощо) формувати окремо щодо кожного джерела фінансування. Підстава для бухгалтерського обліку – первинний документ, який фіксує факт здійснення операції та складається під час її здійснення. Оформлення та подання первинних документів здійснюється у відповідності до вимог Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88. Облік первинних документів в облікових регістрах має провадитися не пізніше ніж на наступний день після надходження документів до відділу обліку і звітності. Первинні документи на матеріальні цінності, що надійшли або списані, акти приймання робіт, тощо має бути передано до відділу обліку і звітності не пізніше наступного дня після їх надходження до установи. Усі первинні документи, що надходять до відділу обліку і звітності мають перевірятися на відповідність форми і повноти змісту. Первинні документи, оформлені неналежним чином, не підлягають прийняттю відділом обліку і звітності до обліку і мають бути повернені контрагенту протягом двох днів.
10. Усі меморіальні ордери повинні підлягати реєстрації у книзі «Журнал – головна», яка являється основою для складання Балансу виконкому. Облік у книзі «Журнал – головна» вести по субрахунках. Після обробки меморіальні ордери повинні бути підписані начальником відділу обліку та звітності з указівкою дати підпису. Меморіальні ордери – накопичувальні відомості повинні формуватися не пізніше 3 числа місяця, наступного за звітним. Обороти у книзі «Журнал – головна» мають формуватися не пізніше 5 числа місяця наступного за звітним.
11. Для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності проводити інвентаризацію активів та зобов’язань відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879.
11.1. Встановити перелік випадків, коли проведення інвентаризації є обов’язковим:
- перед складанням річної фінансової звітності (не раніше 1 жовтня (крім випадків, коли встановлено інші строки);
- при зміні матеріально відповідальних осіб, в тому числі на період відпустки та лікарняного (на день приймання – передачі справ);
- при встановленні фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день установлення таких фактів);
- після пожежі або стихійного лиха (терміново після ліквідації пожежі або стихійного лиха);
- при ліквідації установи (на дату прийняття рішення про ліквідацію);
- згідно з приписом судових, слідчих та контролюючих органів (на день отримання таких приписів, якщо інший строк не встановлено у приписі)
12. До бланків суворої звітності віднести путівки, листи – талони, скетч-картки на бензин тощо.
12.1. Затвердити Перелік матеріально – відповідальних осіб для обліку, збереження і видачі основних засобів, нематеріальних активів, інших необоротних матеріальних активів, матеріалів та продуктів харчування, швидкозношуваних предметів та інших матеріальних цінностей, бланків суворої звітності (додаток 2). Надати перерахованим вище матеріально – відповідальним особам право підпису довіреностей на отримання товарно – матеріальних цінностей, бланків суворої звітності тощо.
13. Заробітну плату нараховувати відповідно до Колективного договору, Положення про преміювання працівників виконкому та діючого законодавства.
14. При направленні працівників у службове відрядження керуватися Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 зі змінами. Встановити граничний строк подання звіту про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт до закінчення п’ятого банківського дня, наступного за днем прибуття до місця постійної роботи. Прийняти, що при направленні працівника у відрядження оформляти посвідчення про відрядження не обов’язково.
15. Оплату праці за дні перебування працівника у відрядженні здійснювати відповідно до умов визначених колективним договором та Закону України «Про внесення змін до статті 121 Кодексу законів про працю України» від 19.04.2011 р. № 3231-VI. Розмір такої оплати не може бути нижчим від середнього заробітку, розрахованого згідно з Порядком № 100. До денного заробітку працівника, який має порівнюватись із середньоденним заробітком, включаються всі елементи заробітної плати, які працівник отримує згідно з умовами оплати праці та колективного договору у місяці, в якому його направляють у відрядження: оклад, надбавки, доплати, премії, індексація тощо.
16. Відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України здійснювати у відповідності з наказом Міністерства фінансів України № 758 від 22.06.2012 року, із змінами, внесеними Наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2013 р. № 866.
17. Про облікову політику виконкому:
17.1. Дозволяю змінити облікову політику, якщо:
- зміняться вимоги Міністерства фінансів України;
- зміняться уставні вимоги управління;
- нові (запропоновані і обґрунтовані пропозиції спеціалістами відділу) положення облікової політики забезпечують більш достовірні відображення господарських операцій.
17.2. Начальнику відділу обліку і звітності Гончаровій І.О. взяти до особистої уваги:
- до основних засобів належать матеріальні активи, що використовуються установою багаторазово і безперервно у процесі виконання нею основних функцій, надання послуг, очікуваний строк корисної експлуатації яких становить понад один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) складає 2500,00 грн. включно без урахування податку на додану вартість;
- проводити нарахування амортизації (зносу) на основні засоби за прямолінійним методом на систематичній основі шляхом її нарахування на річну дату балансу. Для визначення строків корисного використання груп основних засобів приймати Типові строки корисного використання груп основних засобів, які визначені в НП(С)БОДС та в додатку 1 до Методичних рекомендацій Міністерства фінансів України щодо облікової політики суб’єкта державного сектору;
- документальне оформлення прийняття, переміщення, вибуття необоротних активів здійснювати за типовими формами, які визначені наказами Держкомстату та Головного управління Держказначейства України від 02.12.1997 року № 125/70;
- для організації обліку та забезпечення контролю за об’єктам обліку присвоюється індивідуальний інвентарний номер (крім білизни, постільних речей, одягу, взуття, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних матеріальних активів, матеріалів довготривалого використання та таких, що мають специфічне призначення). Перші три знаки інвентарного (номенклатурного) номера означають номер субрахунку, четвертий - підгрупу, усі інші знаки - порядковий номер предмета у підгрупі. Для тих субрахунків, для яких не виділені підгрупи, четвертий знак позначається нулем;
- за місцем зберігання усі необоротні активи мають перебувати на відповідальному зберіганні у матеріально відповідальних осіб;
- до малоцінних необоротних матеріальних активів відносити предмети вартістю (без податку на додану вартість), що не перевищує 2500 гривень, та строк використання яких перевищує один рік та сценічно-постановочні засоби вартістю, що не перевищує 5000 гривень за одиницю (декорації, меблі і реквізити, бутафорії, театральні та національні костюми, головні убори, білизна, взуття, перуки тощо);
- до малоцінних і швидкозношуваних предметів (МШП) належать предмети, що використовуються протягом не більше одного календарного року або протягом операційного циклу, якщо він більше одного року;
- з метою недопущення нестач матеріалів та швидкозношувальних предметів, переданих в користування, посилити контроль по місцях експлуатації шляхом забезпечення проставляння в інвентарних картках підписів працівників, які отримали на відповідальне збереження основні засоби;
- кошти установи обліковуються не реєстраційних та особових рахунках відкритих в управлінні Державної казначейської служби України у м.Добропіллі Донецької області;
- застосувати єдину нумерацію платіжних доручень для всіх джерел фінансування та для всіх рахунків за загальним та спеціальним фондом;
- на позабалансових рахунках обліковувати матеріальні цінності та інші активи, що належать установі або перебувають у тимчасовому розпорядженні;
- для ведення обліку робочого часу водіїв, застосовувати подорожній лист службового легкового автомобіля, за затвердженою формою;
- для отримання товарно-матеріальних цінностей застосовувати довіреність;
18. Розпорядження набирає чинності з 01 січня 2016 року і діє до 31 грудня 2016 року.
19. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кормільцева О.В.
Міський голова А.А.Аксьонов