АНАЛІЗ регуляторного впливу проекту рішення виконкому міської ради «Про затвердження тарифів на розміщення твердих побутових відходів на полігоні смт. Водянське»
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконкому міської ради «Про затвердження тарифів на розміщення побутових відходів на полігоні смт.Водянське» підготовлено згідно з вимогами Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої КМУ від 11.03.2004 р. № 308 (зі змінами та доповненнями).
І.Визначення проблеми.
Розміщення та складування твердих побутових відходів (далі - ТПВ) від їх виробників та перевізників (населення, фізичних та юридичних осіб всіх форм власності) потребують відповідних витрат на виконання цих послуг згідно з вимогами Закону України «Про відходи». Тариф на послуги з розміщення ТПВ, який затверджений рішенням виконкому міської ради від 10.06.2009 № 389 не забезпечує покриття фактичних витрат на дану послугу. Постійне зростання цін на паливно-мастильні матеріали, запасні частини, зростання мінімальної заробітної плати призводять до росту збитків, погіршення якості послуг, що надаються.
Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує місцевого регулювання. Сплата за розміщення відходів має відшкодовувати витрати підприємства, надавати можливості його розвитку, утримувати об’єкт у належному технічному та санітарному стані.
ІІ. Цілі державного регулювання.
Основними цілями здійснення місцевого регулювання господарських відносин, які виникають в процесі надання послуг по розміщенню ТПВ, є:
- встановлення економічно – обґрунтованого тарифу на розміщення ТПВ на полігоні смт.Водянське;
- приведення рівня заробітної плати у відповідність із законодавчо встановленим мінімальним її розміром;
- уникнення збитковості підприємств, зайнятих розміщенням ТПВ;
- забезпечення належного санітарно – гігієнічного, технічного стану полігону смт.Водянське.
ІІІ. Альтернативні способи досягнення цілей.
Альтернативою підвищення тарифів є надання дотації на покриття різниці в ціні з міського бюджету. Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки місцевий бюджет вільних коштів не має. Альтернативний спосіб – підвищення економічно обґрунтованого тарифу на розміщення твердих побутових відходів на полігоні, є єдиним шляхом забезпечення санітарно – гігієнічного, технічного стану полігону.
ІV. Заходи по розв’язанню проблеми.
Досягнення регуляторних цілей передбачається шляхом прийняття рішення про затвердження тарифів на розміщення ТПВ на полігоні. Запропонований вихід відповідає принципам державної регуляторної політики.
V. Очікувані результати запровадженого регуляторного акта.
Впорядкування тарифів на розміщення ТПВ на полігоні забезпечить:
- за умов беззбиткової діяльності підприємство буде в змозі підвищити якість надання послуг, вчасно і в повному обсязі розраховуватися із сторонніми організаціями, виплатити заробітну плату, сплатити податки.
Аналіз очікуваних витрат і вигод.
Органи влади:
Вигоди: підвищення позитивного іміджу влади за рахунок якісного надання послуг, уникнення витрат з міського бюджету на покриття різниці в ціні.
Витрати: на інформаційне супроводження проекту.
СПД, фізичні особи – підприємці:
Вигоди: встановлення твердого тарифу дозволить суб’єктам господарювання, діяльність яких пов’язана з виробництвом та видаленням ТПВ, заздалегідь планувати витрати на їх розміщення та враховувати ці витрати у собівартості продукції.
Витрати: підвищення плати за послуги.
Громадяни міста:
Вигоди: оскільки тариф на розміщення ТПВ є складовою частиною комунальних послуг, громадяни міста не нестимуть додаткових витрат.
VІ. Обґрунтування переваги обраного способу досягнення цілей.
Після прийняття регуляторного акта можна буде відмітити позитивний момент у стабільній роботі підприємства. Запропонований для перегляду тариф розроблений з урахуванням існуючих методичних рекомендацій, норм та вимог.
У розрахованому тарифі за базову заробітну платню прийнята мінімальна заробітна плата згідно із Законом України «Про державний бюджет України на 2016 рік», використані ціни, які діють з 01.09.2016 р.
VІІ. Обгрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.
Строк дії регуляторного акта не обмежений, але коригування може відбуватись при зміні ставок податків, мінімального рівня заробітної плати, цін і тарифів на енергоносії, або за результатами відстеження.
VІІІ. Показники результативності регуляторного акта.
В результаті впровадження регуляторного акта будуть досліджуватись наступні показники:
- розмір надходжень до бюджету;
- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання при виконанні рішення;
- рівень відшкодування тарифами витрат виконавців послуг;
- рівень розрахунків з оплати праці.
Прийняття даного акта не впливає на кількість суб’єктів господарювання, фізичних осіб, на які він розповсюджується, тому цей показник не буде застосовуватись при відстеженні регуляторного акта.
ІХ. Заходи і відстеження регуляторного акта.
Відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності і оприлюднюється в засобах масової інформації. Зауваження і пропозиції щодо змісту регуляторного акта надсилаються листом за адресою: м.Добропілля, вул. Незалежності, 35, приймаються за телефоном 2-80-61 та в електронному вигляді Е-mail:, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Директор КП «ДСЄЗ» А.М.Дьякова